Carla Galli

Fókuszban a személyiség

Hangya Életstratégia. Egységben az Erő

2020. július 13. 16:36 - Carla G.

images.jpg

Valamelyik nap kora reggel, kiléptem  a teraszomra és a következő jelenetre lettem figyelmes:  több tucat hangya került bele a tele vízzel lévő vödrömbe. Eleinte külön, külön próbáltak kiúszni a vödör széléhez, de sajnos sikertelenül.Majd stratégiát változtattak és fokozatosan halmozódni kezdtek egy kupacba. Az első gondolatom az volt, hogy segítek, de amikor azt láttam, hogy a hangyák egymásra másznak, és eltapossák egymást, így megpróbáljak egyenként túlélni a helyzetet, magamban elutasítottam a  segítő szándékomat. 
Egy óra múlva a nagy meglepetésemre láttam, hogy a hangyák kialakítottak egy kis úszó élő szigetet, és a piramis formájában helyezkedtek el egymás felett. 
Azt tudtam, hogy a hangyák egy rendszerben működő rovar fajta, így egyre kíváncsian  figyeltem őket. Tehát azokat, akik lent voltak a vízben, őket  egy rövid időn belül felváltották a felső sor hangyái. Így folyamatosan váltottak egymást. Akik vízben voltak, csak azután, hogy nagyon elfáradtak, kapaszkodtak fel egy kis pihenésre, akik eddig pihentek, gyorsan ereszkedtek le  az alsó részre. Egyikük sem próbált lassan lemenni a biztonságos csúcsról, éppen ellenkezőleg, siettek, hogy lemenjenek a vízbe, ahol a legnehezebb volt.
Megdöbbent a hősies önfeláldozásuk és a kölcsönös segítségnyújtás, ezért elhatároztam, hogy gyorsabban segítek nekik. Egy fakanalat tettem be a vízbe, így menekülő biztonságos utat nyújtottam nekik. Amikor a hangyák ezt észrevették, szervezett módon felmásztak a fakanálra és egyenként másztak fel rajta. De az utolsó már nem tudta megragadni a kanál szélét, és úszott a vízben. 
A csoda az volt, hogy az a hangya, aki utolsónak zárta a menekülő csoportot, vissza tért a vízbe, hogy segítse a gyengét.  Mintha azt sugallta volna neki, hogy: „Várj, testvér, nem hagylak el!”. 
Ezt a jelenetet én sem tudtam szívtelenül végig nézni , gyorsan közelebb húztam a kanalat, így a hangya könnyedén elérte embertársát, és kihúzta. Tehát ez a vízen  lebegő élő piramis a kölcsönös segítségnyújtásnak köszönhetően maradt fenn. 
A megfigyelés folyamata sokféle érzetet keltett bennem: Eleinte elítéltem őket, amikor azt hittem, hogy a hangyák a túlélésben tapossak egymást. Aztán a meglepetést okozott az élő úszó piramis stratégiája. Majd az öröm, hogy sikerült túlélni és életben maradtak. És a felismerés, hogy  mekkora fegyelemnek kell lennie ahhoz, hogy pánik nélkül egymásra figyelve megoldják a nehéz helyzetet.  És a szomorúság némely ember közömbös, ellenséges, önző viselkedése miatt.
komment

A bejegyzés trackback címe:

https://carla-galli.blog.hu/api/trackback/id/tr4716002554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása